Όμιλοι
Ημερολόγιο δραστηριοτήτων
August 2022
M T W T F S S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4
September 2022
M T W T F S S
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
Πού θα μας βρείτε...

Πολιτιστικά Προγράμματα 2014-15

1. ΤΙΤΛΟΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : Έκδοση σχολικής εφημερίδας

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ: ΤΟΥΝΟΥΣΙΔΟΥ ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ- ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ ΑΜΑΛΙΑ- ΜΑΡΙΑ ΜΗΤΣΙΑΚΗ- ΠΕΤΚΟΥ ΕΥΘΥΜΟΥΛΑ

A.  ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

Οι μαθητές, μέσα από τη συνεργασία με συμμαθητές τους και με μαθητές από ορισμένα άλλα σχολεία, θα κληθούν να δημιουργήσουν μια τριμηνιαία σχολική εφημερίδα ποικίλης ύλης. Η εφημερίδα θα περιλαμβάνει στήλες και άρθρα για τη ζωή και τον πολιτισμό του τόπου μας, τη σχολική ζωή, αλλά και για ορισμένα άλλα πεδία, όπως είναι το περιβάλλον, οι επιστήμες και η τεχνολογία, ο αθλητισμός, η υγεία, η ψυχαγωγία κ.ά. Το Πρόγραμμα συνδέεται με τη λειτουργία, τη στοχοθεσία και το παραγόμενο αποτέλεσμα του Ομίλου Ελληνικής Γλώσσας, Ρητορικής και Δημοσιογραφίας.

Β.  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

?  Ανάπτυξη ικανότητας συνεργασίας. Καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας και δημιουργικού ανταγωνισμού μεταξύ των μαθητών.

?  Ενίσχυση της αναγνωσιμότητας των μαθητών και άμβλυνση της απαξίωσης προς το γραπτό λόγο.

?  Ανάπτυξη ικανοτήτων συνεργατικής συγγραφής και διόρθωσης κειμένου.

?  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης κατά την αναζήτηση, επιλογή και οργάνωση πληροφοριών σχετικών με ένα συγκεκριμένο θέμα.

?  Συγγραφή διαφορετικών τύπων άρθρων (συνεντεύξεις, ρεπορτάζ, φωτογραφικό ρεπορτάζ, διαφήμιση, έρευνα, δοκίμιο, κριτική κτλ).

?  Εξοικείωση με την δημοσιογραφική εμπειρία, τα δικαιώματα και τις αρμοδιότητες των δημοσιογράφων, την αρχή των πνευματικών δικαιωμάτων.

? Εκμάθηση αξιολόγησης περιεχομένου γραπτού λόγου καθώς και δημιουργίας γραπτής κουλτούρας με πειραματισμό σε γλωσσικές εκφράσεις και επικοινωνιακές προσεγγίσεις.

?  Εκμάθηση βασικών αρχών ηλεκτρονικής συγγραφής και κανόνων γραφικής σχεδίασης.

?  Χρήση συνεργατικών εργαλείων των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για δημοσίευση, διόρθωση, σχολιασμό και αξιολόγηση άρθρων.

?  Αναζήτηση εργαλείων ανοιχτού κώδικα για τη συγγραφή, εκτύπωση και δημοσίευση της εφημερίδας καθώς και σχετικών εργαλείων Web 2 με παράλληλη  εκμάθηση των εργαλείων αυτών.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Υιοθετείται η ομαδοσυνεργατική μεθοδολογία με χρήση του ακόλουθου υλικού:

?  Η/Υ

?  Διαδίκτυο

?  Τοπικός, Εθνικός και Διεθνής Τύπος  (έντυπος και ηλεκτρονικός)

?  Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης

Συνεργαζόμενοι φορείς:

?  Τοπικές εφημερίδες και τηλεοπτικοί σταθμοί

?  Τοπικοί Πολιτιστικοί Σύλλογοι

?  Τοπικά θέατρα - Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

?  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 1ου ΠΠΓ/σίου Θεσσαλονίκης

?   Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ? Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα συνδέεται με τα ακόλουθα γνωστικά αντικείμενα:

Νεοελληνική γλώσσα, Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, καθώς και με τον Όμιλο Ελληνικής Γλώσσας, Ρητορικής και Δημοσιογραφίας.

 

2. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΛΕΩΝ-ΧΩΡΩΝ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΑΒΒΑΣ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

1.  Παραδοσιακές αγορές της πόλης μας -  ανοιχτές αγορές

2.  Σύγχρονες αγορές της πόλης ? εμπορικά κέντρα

3.  Ιστορία των παραδοσιακών αγορών

4.  Ο καταναλωτισμός: φαινόμενο της σύγχρονης εποχής

5.  Αγορές άλλων πόλεων ?χωρών

Β.  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

1. Γνωριμία με την πόλη της Θεσσαλονίκης και την ιστορία της

2. Διάκριση αρχιτεκτονικών στυλ

3. Μετάδοση γνώσεων για τα δικαιώματα του καταναλωτή

Γ.ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

1. Διαλέξεις

2. Προβολή video

3. Συνεντεύξεις με ιδιοκτήτες καταστημάτων ? επιχειρήσεων 

4. Επίσκεψη στο Κέντρο Ιστορίας της Θεσσαλονίκης για συλλογή στοιχείων

      5. Παρουσίαση θεματικών ενοτήτων από υποομάδες μαθητών

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

1. Ιστορία

2. Αισθητική αγωγή

      3. Τεχνολογία

 

3. ΤΙΤΛΟΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΤΟΓΑΝΙΔΗΣ ΤΡΥΦΩΝ

A.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

- ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ. (ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ)

- ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥΣ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ.

- ΣΧΕΣΗ ΑΥΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ.

Β.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ - ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ- ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ- ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΚΕΨΗΣ

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

- ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ. (ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ)

- ΠΟΙΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΠΟΤΕ ΔΥΝΑΤΟΝ ΠΟΣΟΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΩΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΥΣ. ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ.

- ΣΧΕΣΗ ΑΥΤΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΚΥΡΙΩΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ.

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΦΥΣΙΚΗ Β? ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ? ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ? ΙΣΤΟΡΙΑ

 

4. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : Παραδοσιακοί χοροί

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ: ΚΑΛΟΓΕΡΙΔΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑ- ΑΜΑΛΙΑ ΔΡΑΚΟΥ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

A.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΧΟΡΟΥ (ΒΗΜΑΤΩΝ) ? ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ? ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΧΟΡΟΥ

Β.  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

ΚΙΝΗΣΗ ? ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΟΜΑΔΑ ? ΣΥΝΔΕΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ, ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ? ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

ΠΙΘΑΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑ, ΚΥΡΙΩΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΦΟΡΕΣΙΩΝ

 

5. ΤΙΤΛΟΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : Ποια παγκόσμια ημέρα γιορτάζουμε σήμερα ?

ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: Δολαπτσή Ελένη

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

A. ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

Ενημέρωση και αφύπνιση μαθητών για κάποια θέματα που αφορούν την  κοινωνία μας, την ζωή μας.

Β.  ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Μέσα από αυτή την δράση τα παιδιά θα γνωρίσουν πολλά θέματα και προβλήματα που απασχολούν την σημερινή μας κοινωνία. Τα αποτελέσματα από τις έρευνες που θα γίνονται από τα ίδια τα παιδιά , θα παρουσιάζονται και θα γνωστοποιούνται σε όλο το σχολείο , την ημέρα την συγκεκριμένη. Με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει συμμετοχή όλου του σχολείου και οι υπόλοιποι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να συμμετέχουν στην εκδήλωση αυτή. Διάχυση προγράμματος .Παρουσίαση σε ανοιχτή εκδήλωση του σχολείου

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ? ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

Ομαδοσυνεργατική: Χωρισμός σε ομάδες

Project : Eργασίες με τη μέθοδο ?project?.

Δραματοποίηση ? Παιχνίδια ρόλων

Ιστοεξερεύνηση

Φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση

Μουσική Επένδυση

Συναντήσεις με ειδικούς και επισκέψεις σε αντίστοιχους φορείς

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Ιστορία, Μουσική, Πληροφορική, Αισθητική Αγωγή, Μαθηματικά.