Όμιλοι
Ημερολόγιο δραστηριοτήτων
October 2017
M T W T F S S
25 26 27 28 29 30 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
November 2017
M T W T F S S
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
Πού θα μας βρείτε...

Προγράμματα Αγωγής Υγείας - Αγωγής Σταδιοδρομίας

Προγράμματα Αγωγής Υγείας 2014-15

1)  ΤΙΤΛΟΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : «Κάνω τη δική μου δράση: Εθελοντισμός Ολυμπισμός  στο πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου"

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ: ΑΜΑΛΙΑ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ -ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΤΟΥΝΟΥΣΙΔΟΥ

Α.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ :ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

Πρόκειται για ένα πολυθεματικό Πρόγραμμα που επιμερίζεται σε ενότητες άμεσα συνδεόμενες με την ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των εφήβων, την εσωτερική ενδυνάμωση, την αυτοεκτίμηση, την ποιότητα ζωής, την καλή υγεία και την οικοδόμηση  αρμονικών κοινωνικών σχέσεων.

Ενδεικτικές ενότητες αποτελούν:  1. Διατροφή 2. Άθληση 3.Ενημέρωση και πρόληψη για μολυσματικές ασθένειες 4. Διαδίκτυο 5. Χουλιγκανισμός στα σχολεία 6. Ατυχήματα στα σχολεία  7. Αισθητική στα σχολεία  8. Ολυμπισμός & Κοινωνία 9. Σεξουαλική Αγωγή 10. Ρατσισμός & Ανθρώπινα δικαιώματα 11. Ναρκωτικά 12. Αλκοόλ 13. Κάπνισμα 14. Εκφοβισμός

Μεθοδολογικά, οι μαθητές θα εφαρμόσουν τη μέθοδο πρότζεκτ μέσα από δράσεις βιωματικού – ανακαλυπτικού χαρακτήρα.

Κατά την πραγμάτευση των επιμέρους ενοτήτων θα εστιάσουν σε:

Στοιχεία φαινομενολογίας, επιδημιολογίας: όψεις, διαστάσεις  φαινομένων παθογένειας στην ελληνική κοινωνία και στο ελληνικό σχολείο. Σύγκριση με διεθνείς περιπτώσεις

Διερεύνηση αιτίων, συνεπειών σε ατομικό επίπεδο, αλλά και στο σχολικό, οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον

Τρόπους πρόληψης, αντιμετώπισης, περιστολής του εκάστοτε φαινομένου

Ενδεικτικές δραστηριότητες στις οποίες  μπορούν να συμμετάσχουν  ή να υλοποιήσουν οι  μαθητές/ήτριες είναι:

-Μικροέρευνες

- Παρουσιάσεις βασισμένες σε έρευνες υλικού από το διαδίκτυο, συζητήσεις, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, καταγραφή απόψεων και αξιοποίηση σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών

 -Ενεργή συμμετοχή και συζήτηση σε παρουσιάσεις από Ειδικούς Επιστήμονες και Εκπροσώπους συνεργαζόμενων φορέων

- Συζητήσεις ανάμεσα στους μαθητές στις τάξεις

- Βιβλιοπαρουσιάσεις και συζητήσεις, με αφορμή βιβλία που αναφέρονται στα σχετικά θέματα

- Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας, που ανταποκρίνονται στο ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών, ακολουθούμενες από σχετικές συζητήσεις και περαιτέρω δράσεις

- Δημιουργία φυλλαδίων με μηνύματα και πληροφορίες για την υγεία, χρησιμοποιώντας κολλάζ, ζωγραφική και άλλα εργαλεία των νέων τεχνολογιών

- Δημιουργία ταινίας ή κόμικς

- Εικαστικά εργαστήρια με δημιουργίες των μαθητών, ακολουθούμενα από συζήτηση και έκθεση των έργων σε χώρους του σχολείου

- Θεατρικά, μουσικά ή/και χορευτικά δρώμενα

- Αναρτήσεις σε σχολικό site  σχετικά με τα θέματα του «Κοινωνικού Σχολείου»

Β. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Μέσα από τη διασύνδεση της σχολικής μονάδας με την Ομάδα υποστήριξης του Κοινωνικού Σχολείου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας και την ανάπτυξη συνεργασίας τα αρμόδια Γραφεία σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, επιδιώκονται οι ακόλουθοι παιδαγωγικοί στόχοι:

Η ενημέρωση και παρακίνηση των μαθητών καθώς και άλλων συνεργαζόμενων ομάδων (εκπαιδευτικών, γονέων) για την υιοθέτηση ενός υγιέστερου τρόπου διαβίωσης αλλά και προαγωγής της ατομικής τους και κατ’ επέκταση της δημόσιας υγείας

• Η αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς τους σε βασικά θέματα πρόληψης και προαγωγής της υγείας (βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας και της κοινωνικής ευεξίας).

Η σταδιακή αλλαγή της στάσης και συμπεριφοράς των παιδιών σε μια σειρά από σημαντικά θέματα υγείας που είναι εφικτό να προβλεφθούν και αντιμετωπισθούν μέσα από την πρόληψη των αιτίων δημιουργίας τους, ή τον περιορισμό των παραγόντων που συντελούν στην ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση της συχνότητας εμφάνισης τους και των συνεπειών που αυτά έχουν.

Άλλοι στόχοι:

Γνώση και συνειδητοποίηση των δικαιωμάτων του παιδιού από τους συμμετέχοντες μαθητές και από τις  λοιπές ομάδες  (εκπαιδευτικούς, γονείς, κοινωνικούς εταίρους)

Ευαισθητοποίηση στα θέματα προστασίας δικαιωμάτων του παιδιού και καλλιέργεια υπεύθυνης και ενεργητικής στάσης των μαθητών απέναντι σε μορφές προσβολής ή καταπάτησης των ατομικών τους δικαιωμάτων.

Ανάπτυξη ενσυναίσθησης, κριτικής στάσης και συλλογικής δράσης των μαθητών απέναντι σε φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας.

Καταπολέμηση του φόβου και του άγχους των μαθητών με τεχνικές ενδυνάμωσης της προσωπικότητάς τους και εσωτερικής ενίσχυσης.

Βελτίωση σχέσεων μαθητών εκπαιδευτικών και μαθητών μεταξύ τους.

Πρόληψη, αντιμετώπιση και περιστολή των κρουσμάτων παθογένειας σε επίπεδο σχολικής μονάδας ή ομάδας όμορων σχολείων.

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε σχολικό και διασχολικό επίπεδο. Ανάδειξη του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου ως μονάδα έρευνας δράσης και επιμόρφωσης για τα σχολεία της περιοχής.

Εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τεχνικές διαχείρισης κρίσεων, επίλυσης διαφορών και διευθέτησης συγκρούσεων.

Καλλιέργεια των ικανοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο ομάδων και δικτύων.

Βελτίωση δεξιοτήτων στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου, στη σύνθεση πολυτροπικών κειμένων, στην έκθεση απόψεων και στην υποστήριξη επιχειρημάτων.

Εμπλοκή των  μαθητών στις διαδικασίες διεξαγωγής εμπειρικής έρευνας και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της με επιστημονικό τρόπο.

Εξάσκηση στη χρήση Νέων Τεχνολογιών, τεχνικών παρουσιάσεων.

Ενθάρρυνση της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας.

Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Συμμετοχή των μαθητών/-τριών σε ενδοσχολικές και διασχολικές παρεμβάσεις βιωματικού χαρακτήρα.

Συμμετοχή σε δίκτυα συνεργασίας σε περιφερειακό επίπεδο και σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης.

Συνεργατική μέθοδος και εργασία σε ομάδες.

Μέθοδος πρότζεκτ

Παραγωγή και χρήση ειδικά διαμορφωμένου εκπαιδευτικού υλικού.

Παροχή Συμβουλευτικής από συνεργαζόμενες ομάδες ειδικών.

Ενημερωτικές επισκέψεις ειδικών

Έρευνα δράσης και παραγωγή καλών πρακτικών.

Υλοποίηση βιωματικών εργαστηρίων για μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Δημιουργία ομάδων παρατήρησης και διαμεσολάβησης

Δημιουργία ομάδας «ομοτίμων».

Διεξαγωγή ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας στάσεων με τη χρήση εγκεκριμένων μεθοδολογικών εργαλείων.

 Δειγματοληψία και επιτόπια έρευνα σε όμορες Περιφερειακές  Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (Δυτικής Μακεδονίας, Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης), με έμφαση στα ιδιαίτερα γεωγραφικά και κοινωνιολογικά χαρακτηριστικά των περιοχών (παραμεθόριες περιοχές, συγκέντρωση μεταναστευτικών πληθυσμών, ανεργία, κτλ), που ενδεχομένως συνδέονται με την επιδημιολογία του φαινομένου.

Υλοποίηση επιμορφωτικών συναντήσεων καθώς και ημερίδων ευαισθητοποίησης για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Δημιουργία ιστοσελίδας – ηλεκτρονικού ημερολογίου (blog) με καταχωρίσεις των συμμετεχόντων μαθητών. Σύνδεση της ιστοσελίδας του προγράμματος με την αντίστοιχη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Συνεργασία με Σχολικούς Συμβούλους, στελέχη επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης, Υπευθύνους Αγωγής Υγείας, Υπευθύνους Συμβουλευτικών Σταθμών και Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Ομάδα υποστήριξης του Κοινωνικού Σχολείου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας

Φορείς όπως το υπουργείο Υγείας με τους Επαγγελματίες Υγείας των Νοσοκομείων και των μονάδων ΠΕΔΥ, το ΙΕΠ, το ΙΙΒΕΑΑ, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ, το ΔΚΟΕ, την ΕΣΔΥ, το ΙΨΣΥ, τον ΟΚΑΝΑ, το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο, το ΚΕΕΛΠΝΟ, το ΔΚΟΕ

Παρατηρητήριο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την Πρόληψη της σχολικής βίας και του Εκφοβισμού.

Παρατηρητήριο της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας για την Πρόληψη της σχολικής βίας και του Εκφοβισμού.

Δίκτυο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης για την Πρόληψη της σχολικής βίας και του Εκφοβισμού

Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου (ΕΨΥΠΕ)

Συνήγορος των Δικαιωμάτων του Παιδιού

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Παλιννοστούντων και Αλλοδαπών μαθητών

Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Τσιγγανοπαίδων

Παρατηρητήριο Διαπολιτισμικής Παιδείας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Παρατηρητήριο κατά της ξενοφοβίας και του ρατσισμού της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Ερευνητικό ίδρυμα Ψυχικής Υγείας του Πανεπιστημίου Αθηνών

Εθελοντικές Οργανώσεις: «Το χαμόγελο του Παιδιού», «Πυξίδα»,κτλ

Ιατροδικαστικές υπηρεσίες Θεσσαλονίκης και φορείς ψυχικής υγιεινής

Περιφερειακή Ενότητα Κεντρικής Μακεδονίας

Περιφερειακή Ενότητα – Δήμος Θεσσαλονίκης και όμοροι δήμοι.

Βουλή των Ελλήνων (Πρόγραμμα πολιτειακής αγωγής)

Βρετανικό Συμβούλιο (Πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό)

Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

Πολιτική και κοινωνική αγωγή Γ’ Γυμνασίου

Νεοελληνική Γλώσσα όλων των Τάξεων του Γυμνασίου

Νεοελληνική Λογοτεχνία όλων των Τάξεων του Γυμνασίου, Φυσική Αγωγή, Θρησκευτικά, Πληροφορική, Εικαστικά, Μουσική, Ξένες Γλώσσες

Όμιλος Δημοσιογραφίας του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου Θεσσαλονίκης. Ως προς τις μεθοδολογικές αρχές συνάδει με τα πιλοτικά προγράμματα σπουδών.

 

Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας 2014-15

1. ΤΙΤΛΟΣ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ :« ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ – ΒΙΩΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΑ »

ΕΝΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΤΗ ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΣΕΠ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ: ΚΥΠΡΙΑΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

 ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

 A.ΥΠΟΘΕΜΑΤΑ

 Επικοινωνώ με τους άλλους μέσα από παιγνιώδεις βιωματικές δράσεις

  • Μαθαίνω αξίες και κοινωνικές συμπεριφορές στην ομάδα
  •  Επικοινωνώ με τον εαυτό μου – Αναγνωρίζω τα συναισθήματά μου – Είμαι ο εαυτός μου
  • Διαχειρίζομαι δυσκολίες / αποτυχίες
  • Αναγνωρίζω τα ταλέντα μου – Καλλιεργώ τη θετική εικόνα του εαυτού μου
  • Επικοινωνώ στο διαδίκτυο – Αναπτύσσω κοινωνικές συμπεριφορές – Αναγνωρίζω κινδύνους/εξαρτήσεις
  •  Μαθαίνω να κάνω ορθές επιλογές για τη ζωή μου

 Β.ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • Ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων, π.χ. αναγνωρίζω τα συναισθήματα μου, αναπτύσσω την έκφραση των σκέψεων και των συναισθημάτων μου, μαθαίνω τα όρια μου, ανακαλύπτω τις δυνατότητες και τις αδυναμίες μου, αναγνωρίζω τις ανάγκες μου, αναλαμβάνω την προσωπική μου ευθύνη, καλλιεργώ την κριτική μου ικανότητα.
  •  Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων, π.χ.  μαθαίνω να επικοινωνώ, διαχειρίζομαι τα συναισθήματα μου στις σχέσεις με τους άλλους, μαθαίνω να συνεργάζομαι, αναγνωρίζω τον εαυτό μου ως μέλος κοινωνικών ομάδων, αναλαμβάνω την κοινωνική μου ευθύνη, αποδέχομαι τη διαφορετικότητα, μαθαίνω να ζητώ βοήθεια, αναπτύσσω διαπροσωπικές σχέσεις
  • Πρόληψη επικίνδυνων στάσεων και συμπεριφορών, π.χ. εξαρτήσεις από ουσίες και συμπεριφορές, σχολικός εκφοβισμός

  Γ. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ – ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ:

 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

  •  Χρήση βιωματικών ασκήσεων
  • Αξιοποίηση μεθόδων όπως: δραστηριότητες για ομαδοποίηση, συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, παιχνίδια ρόλων, καλλιτεχνική δημιουργία (ζωγραφική, κολάζ, κατασκευές),  κατευθυνόμενη φαντασία, εισήγηση, ερωταπαντήσεις, δραματοποίηση
  • Εργασία σε μικρές ομάδες
  • Εργασία σε ολομέλεια
  • Χρήση του Διαδικτύου και εργαλείων ΤΠΕ
  • Διερευνητική μάθηση

 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ:

  •  ΣΤΗΝ ΟΜΑΔΑ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ ΤΟΥ ΕΤΗΣΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΓΩ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ» 2014-15 ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΕΛΠΙΔΑ»

 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΕΠΙΣΗΣ ΜΕ:

  •  ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ (ΚΕΣΥΠ) Λ. ΠΥΡΓΟΥ
  • ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΝΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 Δ. ΠΕΔΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΩΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΩΝ ΓΝΩΣΤΙΚΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ

 Πληροφορική

 Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός

 Σχολική και Κοινωνική Ζωή

 


 

Προγράμματα Αγωγής Υγείας Σχολ.Έτους 2013-2014

1. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : «ΜΑΘΗΤΕΣ ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΛΗΨΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ»

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:  ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΤΟΥΝΟΥΣΙΔΟΥ - ΑΜΑΛΙΑ ΚΑΡΑΜΗΤΡΟΥ 

ΣΤΟΧΟΙ

  • Μέσα από τη διασύνδεση της σχολικής μονάδας με το Παρατηρητήριο Κεντρικής Μακεδονίας για την πρόληψη της σχολικής βίας, και την ανάπτυξη συνεργασίας με αρμόδιους φορείς και υπηρεσίες σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, επιδιώκονται οι ακόλουθοι  στόχοι:
  • Αναγνώριση και εντοπισμός των κρουσμάτων βίας και σχολικού εκφοβισμού από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.
  • Γνώση και συνειδητοποίηση των δικαιωμάτων του παιδιού από τους συμμετέχοντες μαθητές και από τις  λοιπές ομάδες  (εκπαιδευτικούς, γονείς, κοινωνικούς εταίρους).
  • Ευαισθητοποίηση στα θέματα προστασίας δικαιωμάτων του παιδιού και καλλιέργεια υπεύθυνης και ενεργητικής στάσης των μαθητών απέναντι σε μορφές προσβολής ή καταπάτησης των ατομικών τους δικαιωμάτων.
  • Ανάπτυξη ενσυναίσθησης, κριτικής στάσης και συλλογικής δράσης των μαθητών απέναντι σε φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας.
  • Καταπολέμηση του φόβου και του άγχους των μαθητών με τεχνικές ενδυνάμωσης της προσωπικότητάς τους και εσωτερικής ενίσχυσης.
  • Βελτίωση σχέσεων μαθητών εκπαιδευτικών και μαθητών μεταξύ τους.
  • Πρόληψη, αντιμετώπιση και περιστολή των κρουσμάτων βίας και εκφοβισμού σε επίπεδο σχολικής μονάδας ή ομάδας όμορων σχολείων.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε σχολικό και διασχολικό επίπεδο. Ανάδειξη του 1ου Πρότυπου Πειραματικού Γυμνασίου ως μονάδα έρευνας δράσης και επιμόρφωσης για τα σχολεία της περιοχής.
  • Εξοικείωση μαθητών και εκπαιδευτικών με τεχνικές διαχείρισης κρίσεων, επίλυσης διαφορών και διευθέτησης συγκρούσεων.
  • Καλλιέργεια των ικανοτήτων επικοινωνίας και συνεργασίας μαθητών και εκπαιδευτικών στο πλαίσιο ομάδων και δικτύων.
  • Βελτίωση δεξιοτήτων στην παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου, στη σύνθεση πολυτροπικών κειμένων, στην έκθεση απόψεων και στην υποστήριξη επιχειρημάτων.
  • Εμπλοκή των  μαθητών στις διαδικασίες διεξαγωγής εμπειρικής έρευνας και στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της με επιστημονικό τρόπο.
  • Εξάσκηση στη χρήση Νέων Τεχνολογιών, τεχνικών παρουσιάσεων.
  • Ενθάρρυνση της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας.   

 

2. ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : «ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ»

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΚΡΥΣΤΑΛΛΙΑ ΤΕΡΨΙΔΟΥ - ΜΑΡΙΑ ΚΥΠΡΙΑΝΙΔΟΥ - ΕΛΕΝΗ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΟΥ

ΣΤΟΧΟΙ

  • Κατανόηση, ευαισθητοποίηση και πρόληψη του φαινομένου του διαδικτυακού εκφοβισμού.
  • Αναγνώριση και εκτίμηση της διαφορετικότητας των ατόμων.
  • Κοινωνική ένταξη στο σχολικό περιβάλλον – Ειρηνική επίλυση διαφορών.
  • Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας μεταξύ μαθητών.
  • Προώθηση του διαλόγου, της έκφρασης ιδεών, της διαπραγμάτευσης απόψεων, της κριτικής και αναστοχαστικής σκέψης.
  • Ενίσχυση του παιδαγωγικού ρόλου των καθηγητών στην πρόληψη συμπεριφορών διαδικτυακού εκφοβισμού.
  • Σχεδιασμός και οργάνωση ενημέρωσης για τον διαδικτυακό εκφοβισμό στη σχολική κοινότητα.
  • Εκμάθηση εργαλείων Τ.Π.Ε. τεχνικών παρουσιάσεων.
  • Ενθάρρυνση της καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας.

H παρουσίαση των αποτελεσμάτων των παραπάνω προγραμμάτων Αγωγής Υγείας πραγματοποιήθηκε σε ημερίδα που οργάνωσε το Γραφείο Αγωγής Υγείας Αν. Θεσ/κης στις 15 Μαίου 2014 στο 2ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης.

 

Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας Σχολ.Έτους 2013-2014

ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : "Γνωριμία με Άγνωστα Επαγγέλματα"

Υπεύθυνες Καθηγήτριες του Προγράμματος: Μαρία Κυπριανίδου  - Ράνια Καλογερίδου

Συμμετέχοντες: 21 μαθητές της Γ' τάξης (Γ1 και Γ2).

ΣΤΟΧΟΙ

  • Να διερευνήσει ο μαθητής τόσο τα χαρίσματα και αδυναμίες όσο και εκείνα τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς του που συνδέονται άμεσα με μια επιτυχημένη επαγγελματική σταδιοδρομία
  • Να κατανοήσει ότι τα κριτήρια επιλογής των πανεπιστημιακών του ή άλλων σπουδών δεν μπορεί να περιορίζονται στην σχολική του επίδοση
  • Να κατανοήσει τη στενή σύνδεση σπουδών και επαγγελματικής σταδιοδρομίας, αλλά και τη σχετικότητα της σύνδεσης αυτής
  • Να προβληματιστεί σχετικά με έννοιες όπως λ.χ. δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, προσφορά και ζήτηση, ανάγκες της αγοράς, ασφάλεια, αυτασφάλιση και εξασφάλιση, τηλεργασία και κατ΄οίκον εργασία
  • Να εμβαθύνει στη σύνδεση δεξιοτήτων και ιδιοσυγκρασίας με συγκεκριμένες ομάδες επαγγελμάτων
  • Να έρθει σε επαφή με επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε διαφορετικούς εργασιακούς χώρους, να θέσει ερωτήματα και να προβληματιστεί
  • Να ενημερωθεί για επαγγέλματα ή ομάδες επαγγελμάτων άγνωστα στο ευρύτερο μαθητικό κοινό
  • Να έρθει σε πρώτη επαφή και να προβληματιστεί σχετικά με τις δυνατότητες που δίνει η παγκόσμια αγορά εργασίας.

Στα πλαίσια του προγράμματος, αλλά και του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, πραγματοποιήθηκε από το σχολείο μας την Παρασκευή 11 Απριλίου 2014 Ημερίδα Επαγγελμάτωνπου απευθυνόταν σε μαθητές της Γ΄Γυμνασίου. Την ημερίδα χαιρέτησε η υπεύθυνη ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ Λ. Πύργου κ. Μαρία Σαρακίνου. Στο πρώτο μέρος παρουσιάστηκε εισήγηση για τις Στρατιωτικές Ανώτατες Σχολές από αξιωματικό ξηράς. Στο δεύτερο μέρος οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνομιλήσουν με επαγγελματίες της πόλης μας σχετικά με σύγχρονα επαγγέλματα.

Ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα, ομάδα μαθητών της Γ΄τάξης, υπό την καθοδήγηση των καθηγητριών τους, παρουσίασαν τα αποτελέσματα σε ημερίδα που οργανώθηκε από το ΚΕΣΥΠ Λ. Πύργου στις 8 Μαίου 2014 στο 2ο Γυμνάσιο Θεσ/κης.

 

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ.Έτους 2013-2014

«Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyber Bullying)»

  • Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με 26 μαθητές της Α΄τάξης - Τμήμα Α1
  • Υπεύθυνες Καθηγήτριες του Προγράμματος:  Κρύστη Τερψίδου - Μαρία Κυπριανίδου - Ελένη Καλαϊτζίδου 

Στα πλαίσια του προγράμματος, οι μαθητές του Α1, δουλεύοντας ομαδικά, δημιούργησαν βίντεο με τίτλο "Ούτε θύμα ούτε θύτης" και έλαβαν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό "Λέμε ΟΧΙ στο σχολικό εκφοβισμό"  http://respect-diversity.org/index.php/el/ που διοργανώθηκε από το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας και το Βρετανικό Συμβούλιο, υπό την αιγίδα του ΥΠΕΠΘ. Το βίντεο κέρδισε την 4η θέση στην φηφοφορία κοινού, από 425 συμμετοχές σχολείων!

 

Στις 24 Νοεμβρίου 2014 διοργανώθηκε από το Γραφείο Αγωγής Υγείας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης ενημερωτική συνάντηση με θέμα "Δημιουργώντας την ομάδα του Προγράμματος Αγωγής Υγείας στο σχολείο", στην Κεντρική Δημοτική Βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης. Η συνάντηση είχε στόχο την παρουσίαση από τρία σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης που εκπόνησαν προγράμματα Αγωγής Υγείας, Καλών Πρακτικών για την εκπόνηση Προγραμμάτων Αγωγής Υγείας σε συναδέλφους εκπαιδευτικούς. Το σχολείο μας επιλέχθηκε στα τρία καλύτερα και παρουσίασε την καλή πρακτική με θέμα "Βιωματικές Δραστηριότητες και χρήση των Τ.Π.Ε. για την Προσέγγιση του Διαδικτυακού Εκφοβισμού".

 

Ομιλήτριες της καλής πρακτικής ήταν οι καθηγήτριες Πληροφορικής του σχολείου, κ. Μαρία Κυπριανίδου και κ. Ελένη Καλαϊτζίδου.

Στα πλαίσια του προγράμματος Αγωγής Υγείας για το Διαδικτυακό Εκφοβισμό, πραγματοποίηθηκε στις 14/1/2014 βιωματικό εργαστήρι, όπου οι μαθητές του Α1, με βιωματικό τρόπο προσέγγισαν το θέμα. Με αφορμή μία φανταστική ιστορία cyber bullying, οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες, συζήτησαν και ζωγράφισαν τα χαρακτηριστικά, τις σκέψεις και τα συναισθήματα των εμπλεκόμενων (θυμάτων-θυτών-παρατηρητών). Οι ομάδες παρουσίασαν την αφίσα τους, και ακολούθησε συζήτηση των παιδιών. 

Στη συνέχεια, οι μαθητές και μαθήτριες του Α1 και Α2, στο μάθημα της Πληροφορικής, δημιούργησαν ψηφιακά comics με θέμα το Cyber Bullying.

Στα πλαίσια του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε στις 28/1/2014 βιωματικό εργαστήρι, κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές του Α1, δουλεύοντας σε ομάδες, προσέγγισαν τα αίτια της βίας σε τρεις άξονες: Οικογένεια, σχολείο, κοινωνία. Στη συνέχεια κάθε ομάδα αποτύπωσε και παρουσίασε την αφίσα των αιτίων με καταγραφή και ζωγραφιά, και ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια. Η συνάντηση τελείωσε ...τραγουδιστικά!

 
Περισσότερα Άρθρα...